واحد بازرسی جرثقیل، لیفتراک و بالابرها 

ایجاد محیطی ایمن برای کار و کاهش حوادث ناشی از محیط پرمخاطره و ماشین‌آلات ناایمن و پیشبرد اهداف عالیه صنایع مختلف در سایه‌ی ایمنی و بهداشت محیط کار، مهم‌ترین هدف بازرسی‌های جرثقیل است

فعالیت‌های واحد بازرسی‌ جرثقیل

بازرسی‌های حین ساخت و بازرسی‌های اولیه

بازرسی پس از تعمیرات و بازرسی­های موردی

بازرسی تجهیزات کمک بالابری

بازرسی‌های فنی دوره‌ای “در دوره بهره برداری”

عملیات باربرداری و بالابری پروژه‌های متنوع

نظارت بر تهیه، بررسی و تائید برنامه‌های باربرداری ایمن و بحرانی برای هر جرثقیل، سایت پلن، برنامه‌های نصب، برچیدن و جابجایی و دستورالعمل‌های داخلی موردنیاز سایت‌ها به‌صورت تخصصی متناسب برای هر عملیات بالابری استفاده بهینه از گزارش‌های تعمیر و نگهداری در جهت پیش‌بینی عمر کاری باقی‌مانده و ارائه پیشنهادهایی جهت تناوب برنامه کاری و ظرفیت نامی مجاز در تناوب بارگذاری برای جرثقیل مشخص به‌منظور دست‌یابی به چهار هدف اصلی عملیات هر جرثقیل، اهداف زیر باید قابل‌دستیابی باشند.

عملکرد و کارایی خواسته‌شده از جرثقیل ممکن باشد.

استحکام کافی و مورد انتظار در باربرداری‌ها برای جرثقیل با ضریب اطمینان کافی وجود داشته باشد.

عمر طراحی‌شده برای جرثقیل در دوره گواهی به پایان نرسد.

سیستم تضمین کیفیت، برای اطمینان از ادامه عملکرد و کارایی مکانیکی نهادینه‌شده باشد. (مانند(PM

برنامه‌ریزی و نظارت بر عملیات بلند کردن بار

عملیات باربرداری باید به‌درستی برنامه‌ریزی‌شده توسط یک فرد ذیصلاح دارای دانش عملی شامل تجربه برنامه‌ریزی باربرداری ایمن در شرایط متنوع و نیز دانش نظری باشد. برنامه ایمن بالابری نیاز به در نظر گرفتن خطرات در نظر گرفته‌شده، تجهیزات موردنیاز، روش‌های بالابری و برداری و انتخاب نیروی متخصص می‌باشد. شرکت کاوش اندیشه رستگار آماده ارائه خدمات مهندسی بالابری بار اطمینان لازم جهت عملیات باربرداری هموار ایمن را ارائه می‌دهد.

” گروه بازرسی­ تجهیزات بالابری، فرآیند بازرسی از تجهیز جرثقیل و یا مدیریت عملیات توسط جرثقیل را با پشتوانه تجربه عملی و دانش استانداردهایی جامع مشتمل بر بانک اطلاعاتی از مراجع مختلف با بیش از یک هزار عنوان استاندارد ملی و بین المللی در زمینه­های مختلف باربرداری و همچنین با رویکرد سازماندهی یک عملیات به ­عنوان یک فعالیت تیمی که در آن باید تمام شرایط، ارتباطات، مسئولیت­ها و آموزش­های لازم مشخص و پیش بینی شده باشند، انجام می­دهد.”

ما برای دستیابی به اهدافمان که با استفاده از آخرین فناوری، شایستگی، کیفیت، بی‌طرفی و راستی به‌عنوان ستون‌هایی که به‌وسیله آن‌ها شرکت را ساخته‌ایم، برای ایمنی و امنیت مشتری سخت تلاش می‌کنیم.

واحد بازرسی آسانسور

امروزه بیش از 12 میلیون آسانسور در جهان وجود دارد و روزانه در حدود 7 بیلیون نفر توسط آسانسورها جابه‌جا می‌شوند. پیش­بینی می­شود 70 درصد مردم دنیا در پایان قرن جاری در شهرها و به‌منظور حفظ کمربند سبز شهری درصد عمده­ای از آن نیز در ساختمان­های بلندمرتبه زندگی کنند. اهمیت ایمنی در آسانسورها نیز تاریخچه­ای نزدیک به 2 قرن داشته و هم­اکنون بازرسی­ ایمنی آسانسورها می­بایست حداقل سالانه یک­بار و یا پس از هر تعمیر و تغییر عمده در آسانسورها صورت پذیرد.

فعالیت­های واحد بازرسی فنی آسانسور

واحد بازرسی فنی آسانسور با استقرار رویه­های مدرن بازرسی فنی آسانسور و شناخت از استانداردهای روز دنیا، اقدام به انجام خدمات بازرسی از آسانسورهای منصوبه در پروژه­های مختلف مطابق ذیل نموده و گزارش جامع تصویری ارائه می­نماید. این گزارش‌ها می­توانند نواقص ناایمن و طبقه‌بندی‌شده آسانسور را منعکس و اقدامات مقتضی جهت رفع معایب و دستور کار بازسازی و یا تعمیراتی را مشخص نمایند.

بازرسی فنی انواع آسانسورهای کششی و هیدرولیک

بازرسی پس از پایان نصب آسانسور جهت صدور تأییدیه ایمنی و کیفیت جهت ارائه به شهرداری­ها و صدور پایان­کار ساختمانی

بازرسی ادواری آسانسور

بازرسی فنی انواع آسانسورهای حمل بار و آسانسورهای خدماتی

بازرسی فنی انواع آسانسورهای صنعتی و ساختمانی

بازرسی فنی آسانسورهای منصوبه در پروژه­های دریایی، بنادر، کشتی و نفتکشها

بازرسی فنی آسانسورها پس از بازسازی، تغییرات اساسی و …

2-2 خدمات بازرسی قبل و حین نصب آسانسور

خدمات ارزیابی و بررسی استقرار استانداردهای ضروری موردنیاز مطابق با شرایط محیطی و عملیاتی پروژه­ها، جانمایی مکانی ایده­آل آسانسورها در پروژه­، استقرار ایمن گروه­های نصب و رعایت ایمنی شرایط محیطی و نظارت بر فعالیت­های حین نصب، توسط گروه تجهیزات بالابری شرکت کاوش­اندیشه­رستگار و با پشتوانه منابع علمی مستند ارائه می­شود.